Setiap Tangisan pasti ada baiknya

Berat untuk aku katakan , kadang kala ada juga aku terasa hati dengan apa yang jadi . Cuma , aku tak nak tunjuk . Aku paham situasi tu . Kalau aku tunjuk , mungkin pelbagai kemungkinan yang akan terjadi . Apa yang aku boleh buat , adalah terima apa yang jadi , senyum then teruskan perjalanan yang sudah aku lalui hampir setengah jalan ini . Lebih baik aku terus tersenyum dan memikirnya secara positif . Setiap orang punyai pemikiran yang berbeza . Setiap kata mampu mencerminkan seseorang itu . Dan aku , mungkin aku dianugerahkan sebagai penulis muda disebabkan karya aku yang penuh dengan bahasa2 puitis dan bukan senang utk mengupas dan memahaminya . Dan mungkin , sebab itu juga sangat la susah untuk siapa sahaja memahami ku , lalu mengecewakan aku?? Adakah begitu?
Tak semua senyuman ada keihklasa disebaliknya . Tak semua tangisan ada kesedihannya . Tapi kita perlu tahu , didalam setiap senyum yang sinis ada duka didalamnya , ada keperitan yang sedang dia alami , ada pelbagai rasa kecewa didalamnya . Perlu juga kita ketahui , setiap gelak tawanya ada  maksud tersendiri .
Tidak semua benda yang kita lakukan , mampu menghiburkan hati seseorang itu , tidak semua!
Walaupun kadang kala niat kita suci , niat kita betul tapi pada masa yang sama ia hanyalah melukakan seseorang itu , ia hanyalah menyusahkan seseorang itu , ia hanyalah  membuatkan seseorang itu sedih , kecewa!!
Dan tahu kah org itu bahawa , apa yang kita lakukan itu hanyalah semata mata ingin melihat dia mendapat kesenangan? Gembira??  semestinya, dia tidak tahu .
Sayangnya , usaha kita untuk menggembirakan dia hanyalah sia sia . Dan kita pula mula terasa hati seolah olah apa yang kita lakukan seperti tidak dihargai . Nescaya , pada saat itu la kita akan rasa diri ini tidak lagi diperlukan . Tapi ,kita masih lagi gigih berusaha tanpa henti , kita senyum , dan kita teruskan senyuman itu walaupun dalam tangisan .
  *Setiap tangisan , ada baiknya .